RADIO
play
NOW PLAYING

Muziekindustrie ontwerpt mondkapje

Written by on 23 november 2020

Nu corona iedereen in z’n greep houdt, besluiten veel muzikanten zelf ontworpen gezichtsmaskers te verkopen. ,,Een masker met jouw favoriete band, hoe gaaf is dat?”

Opbrengst
“Blijf tijdens deze Strange Days veilig en geef aan een goed doel door een 3-pack Face Masks te bestellen”, aldus The Doors. Alle drie de ontwerpen van The Doors zijn voorzien van het klassieke logo van de band, waaronder eentje gedrukt op een psychedelische tie-dye-achtergrond. Een ander toont de titel van het album Strange uit 1967. En de groep steekt het geld niet in eigen zak, maar overhandigt de volledige opbrengst aan de Wereldgezondheidsorganisatie. Kiss volgt de groep en onthult een aantal maskers voor individuele aankoop. ,,Twee van de drie ontwerpen weerspiegelen ons albumhoezen Destroyer (1976) en Unmasked (1980). En ons derde masker toont het bandlogo dat we hebben gebruikt tijdens onze recente End of the Road-tour.” In een vergelijkbare stap verkoopt het bedrijf We’ve Got You Covered gezichtsmaskers. Fans van Rolling Stones kunnen het iconische tong- en lippenlogo direct op hun gezicht plaatsen, terwijl Queen-enthousiastelingen het geliefde wapen van de groep dragen. Wie op zoek is naar iets scherpers, gaat voor Black Sabbath. Tot slot kiest ook concertpromotor Rocks Off voor creatieve gezichtsbescherming. ,,We hebben in deze concertloze periode weinig om handen, dus richten we onze pijlen volledig op de kledingindustrie.” Maskers geïnspireerd door Joe Bonamassa, Motorhead, Van Halen, David Bowie, Pink Floyd en The Beatles staan online.